Gäddhelg på Glan 5 och 6/12-09

Hela TPH var ute under lördagen och mete stod på programmet. Efter ett par timmar utan kontakt beslöt vi oss för att byta till spinnfiske. Johan plockade då en gädda på runt 3kg innan han lämnade oss för att titta på hus. Jag och Pelle fortsatte själva och det dröjde inte länge förrän det smög sig på en gädda på mina grejer. Den här är inte stor sa jag direkt till Pelle men jag ändrade mig efter en stund då den gick djupt och stökade. När jag väl fick upp gäddan till ytan såg vi att det var riktig julgris. När den väl var landad så skulle den mätas och vägas men det är alltid svårt på sjön så vi snabbade oss in till lugnare vatten och madamen fick vila i gäddsäcken så länge. Gäddan mätte 109cm och vägde retliga 9.9kg. Tyvärr hade ingen tagit med kamera så det fick bli bild med mobilen istället vilket resulterade i lite sämre kvalité.


Efter detta hämtade vi upp Johan igen och fortsatte men fisket. Pelle tar en gädda på runt 1kg men så mkt mer än så blev det inte idag.


Under söndagen blev det bara jag och Johan på sjön och vi envisades med att testa mete igen. När vi inte hade fått ett enda hugg under de första 3 timmarna så bytte vi till spinnfiske igen. Där tog jag 2 gäddor runt 3kg och Johan missade tyvärr 2st. Mer än så här gav inte söndagen. Vi får väl se ifall detta var årets sista fiskedag eller om vi beslutar oss för att dra ut och möta kylan på sjön ännu en gång.


God Afton!
//Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0