Ännu en 100-klubbare för TPH!

Söndag och gäddfiske stod på schemat för mig och Pelle och jobb stod på schemat för Johan. Jag och Pelle fick dock låna Johans båt och det får vi ju alltid göra vilket är väldigt bra och snällt av den gode Johan! Även om vi har skilda uppfattningar om hur länge båten bör ligga i vattnet. Går ju faktiskt relativt snabbt ändå att bara svänga förbi Johan och hämta Bustern nu när han har gjort det smarta draget att flytta betydligt närmare sjön! När väl båten var i vattnet så var det dags att leta betesfisk på lodet och det hittade vi en hel del av. Vi nötte på med snabbt sjunkande jerkdrag och med stora mjukbeten då fisken stod djupt. Det var dock ganska trögt fiske och vi fick sysselsätta oss med att äta ägg och falukorvsmackor istället. Det är ju dock inte det sämsta och sen med lite pepparkakor till kaffet så mår man ju riktigt bra trots dåligt fiske. Vi fortsatte att nöta på och till slut gav det utdelning för mig. Ett bra hugg men sedan var det som att veva in en stock. Inte undra på det när det var en gös på dryga 3kg som hade klippt grejerna!



Alltid trevligt med gös men nu var det ju gädda vi skulle ha och de skulle mäta över 100cm annars kunde det vara. Vi missade någon gädda var och en liten gädda hade fått syna insidan av båten men när klockan hade slagit 15:59 hade vi ännu inte fått någon skaplig gädda och då hade vi ju fiskat i ungefär 4 timmar och 40 minuter så det reslutatet kunde vi inte skryta med. 1 minut efter så slog klockan 16:00 och det var ju nått vi visste om för det händer ju varje dag och denna dag var inget undantag. Men det högg också på en liten bättre gädda för mig just då och hoppet om att det skulle vara en över metern steg ordentligt när den gjorde ett par riktigt fina rusningar. Efter ca 10min kunde Pelle med stadig hand och ett klockrent gälgrepp landa gäddan åt mig. Måttbandet visade 101cm och min 7:e 100-klubbare för året var ett faktum!



Vi fortsatte sedan nöta på en stund till innan mörkret trängde sig på och fick ta upp båten. Nu har TPH tagig 17 gäddor över metern i år att jämföra med 11st förra året. Vårt mål är naturligtvis att komma över 20st och vi hoppas komma närmare detta redan under nästa tur som kan bli Onsdag om nu vädret tillåter!

Gå gärna in på vår bildblogg för fler bilder från dagen!

God Middag!
//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0