Glan 23/5-09

Denna dag var det bara 2/3 av TPH som var ute på fisketur. Den tredje personen var min gode kamrat Linus ett så kallat gästspel med mig och Pelle. Vi möttes upp på Skeppa för att förstärka vår betesarsenal och då främst lite nya jiggar för att locka gösen till hugg. För mig det blev även en ny jiggrulle av märket Shimano och ett nytt Savage Gear MB Pro spö, ett riktigt styvt spö för att dänga Alien Eel och stora wobblers. Jag lyckades också tigga till mig en ny extremt ful Savage Gear keps och den kommer jag att använda mest för att reta Johan då han i princip hatar Savagear. Väl ute på sjön riktade vi in oss på gösen till en början och vi testade en del nya ställen som vi tyckte verkade heta men trots detta fick vi ingen gös på vår jiggar. Pelle tog i alla fall 2 mindre gäddor och missade även 2 som kanske skulle kunna ha varit gös men mest troligt så var det gädda även det. På slutet ville jag känna hur det var att drilla en gädda på mitt nya spö så det blev gäddfiske sista halvtimmen ungefär. Under den tiden blev det 3 gäddor för mig och en topp på 5,4kg.




Linus hade en elak följare men mer än så blev det inte på hans debut i Glan. Han kommer givetvis få fler chanser om tillfälle ges och då bör också gösen ha lekt och vara lite mer på hugget. Efter fisket blev det ölprovning för mig, Linus och lite andra polare i Linköping. Det blev en mkt trevlig kväll på alla sätt, så pass trevlig så att det planerade fisket i Stegeborg på söndagen brann inne. Men det kommer fler chanser att dra drömgäddan och drömgösen, var så säker.

God Afton!
//Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0