Höstfiske 13/10

På tisdagen var det jag och Pelle som var ute och vi anlände till glan vid 07:30. Vi hade bestämt oss för att dra tvärs över glan och testa lite jerk på nya ställen. Väl över på andra sidan möttes vi av väldigt mkt vass och en hel del växtlighet på botten och samtidigt ett betydligt kallare vatten än mitt på sjön. Endast 8 grader men blåsigt och molnigt så det borde ju vara ett bra väder för gädda. Ganska tidigt smäller det på för min del och det är en ganska skaplig bit på 6,2kg och 93cm



Vi fortsätter en bit bort längs de fina gäddmarkerna och matar på med våra jerkdrag. Det är lugnt en stund men rätt vad det är så har jag en som missar och Pelle missar en bara sekunderna efter. Men på kastet efter tar Pelle en gädda av mindre storlek. En stund senare skulle han dock få en lite finare gädda. 6,5kg och 96cm hugger på den rosa skrikiga I-Fish som var Pelles medicin för dagen



Vi fortsätter med jerkfisket ett tag till och får sammanlagt 5 gäddor och missar minst lika många. När bara några timmar återstår av dagen bestämmer vi oss för att dra oss tillbaka och fiska lite på branterna där vi har fått bra med fisk tidigare. Vi nöter på ett tag med inget händer och Pelle klagar på att han inte har tillräckligt med bra stora wobblers. Jag lånar då ut en gul Westin och bara efter 5min så ger den resultat. Pelle får en fin gädda på 6,9kg och 102cm. Detta var hans 5:e gädda metern i år



Vi kör på ett tag till och Pelle tar ytterligare en gädda som låg runt 4kg. Vi tackar för oss och summerar till 7 gäddor varav 3 var över 6kg.

God Afton!
//Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0