Ismete 27 Februari

Japp! Då var det dags för ismete igen! Det var jag, Erik & Johan som efter en titt på väderprognosen bestämde oss för å träffas vid sjön 9,15 för då skulle det ha slutat regna. Efter minst en halvtimmes problem då min ismetespulka jag konstruerat bara sjönk i den nästan 1 meter djupa snön kom vi ut å började borra håll. Vi satte upp spöna, startade grillen, började fika å vänta på hugg . Timme efter timme gick och ingenting hände. Jag bestämde mig för att sätta upp ett spö på en djupare del av sjön å placera betet pelagiskt. Det gick en halvtimme
eller så sedan kom första hugget för dagen.

En liten gädda på ca 2,5-3 kg.
Sedan gick ett par timmar till av trevliga konversationer, (som det brukar va när TPH träffas)
fika & korvgrillning.
Vi fick även besök av Jocke som tittade till hur vi hade det på sjön.
Efter en stund tröttnade Johan & Jocke å åkte hem men Erik å jag ville inte riktigt ge upp.
Det är vi glada för att vi inte gjorde! Det blev ett nytt PB för mig på 8,68 Kg och tyvärr ett missat hugg för Erik.

Nu är det bara att ladda för nästa helg

Fish on//Pelle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var väl en fin firre , men du måste väl skriva va den vägde?

Och vad är pelagiskt för nåt.

Vi höres på jobbet.

2010-03-03 @ 11:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0