Å så nästa fisketur: En mycket konstig fisketur på många sätt

Vi behövde inte fiska särskilt länge med Eriks ny inhandlade mjukbete förens det var en gädda som ville smaka. Fiskade en stund till utan att få något mer sedan började helvetet . Jag skulle skicka iväg en Bull dawg, men det blev bara ett jätteknak i spöt! Den trasiga delen följde med draget ut! Monterade ihop nästa spö å när jag var färdig med det så hann jag bara göra ett kast innan det spöt gick av. Helt otroligt vilken otur man kan ha!!

Det var bara att ta sig en sväng hem till Johan för att låna ett spö.
Å nu vet vi varför Johan alltid lyckas fånga flest fiskar! När Johans spö kom i båten så började vi få fisk som tusan! Det slutade med resultatet: 1 gädda innan Johans turspö kom i båten och 12 gäddor efter. Många var i storlek som man får gå bakåt i tiden ett par tre år för att vi ska uppskatta. Den största gäddan, som jag fick, landade på 110cm och 9,3 kg.

Nu till det otroliga!! Det är precis samma gädda som Johan tog veckan innan!!

Samma gädda tagen med 7 dagars mellanrum!
Pb för både mig och Johan !
Och eftersom jag fiskade med lånat spö så är gäddan tagen på samma spö också!

Det är bara hoppas på att man lyckas fånga denna gädda fler gånger gärna när den ätit upp sig över 10 Kg.

Fish on\\ Pelle

Ps: Tänk om man kunde lägga vantarna på detta otroliga turspö. Det är fan inte svårt å plocka gädda då Ds

Kommentarer
Postat av: King of the Kings

Märkligt att killen i ert lag har sån jävla tur hela tiden, men det kanske är spöt?!?!? Har för mig att jag läst nånstans att ni gjorde ett "turtest". Vem vann det?? Men det låter onekligen som om ni andra i laget är lite avundsjuka på den tredje killen som verkar kunna det här med att fiska?!?!?



Mvh BJ

Postat av: palliot

fina fiskar! jag läser alltid. synd bara att erik inte får skriva så ofta då han inte drar upp de största.

2010-10-19 @ 19:37:49
Postat av: King of the Kings of the Kings

Glöm inte att jag har tagit de 2 största gäddorna och det var inte jag som vann något turtest och det heller inte jag som har något turspö! Alltså....

2010-10-19 @ 23:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0