Kvällstur efter gös

En kväll efter jobbet i veckan som gick fick bli det enda efter gös på några dagar. Det gick inget vidare med en landad och en missad. Den vi fick upp var min på 3,8 kilo och Erik missade en i samma storlek. Det verkar som gösen dragit sig längre ut på detta var på djupt vatten (typ 8,5 meter) och inte ett grund så långt ögat når, däremot inget på branten. 
Bra fart på båda gösarna och fin kondition. Tyvärr glömdes kameran och att lägga upp ett kort taget med mobilen är nog ingen större idé.

Snart ska det nog bli ett nattfiske som vi har som tradition, ut på eftermiddagen, fiska tills det blir mörkt, grilla lite, ljuga lite och sedan ut i gryningen igen. Vi ha ju vår speciella grillplats som vi kommer att använda oss av. Prova detta, det är fantastiskt härligt att vara på sjön och se solen gå ner och sedan upp över Svärtinge. Mer om detta senare så klart!

Väl mött på sjön!
//Johan

Kommentarer
Postat av: palliot

ERIK: jag är hemma i småland. kom ner nu, jag åker eventuellt in till fiskeaffären i växjö i veckan och köper mig det senaste av senaste jerkspöna.



jonas är snäll och tar upp palliots trassel som inte är av denna världen

Erik: - palliot, va säger man efter en sån sak?

palliot: - de tog tid..

2009-06-12 @ 12:56:44
Postat av: Jonas

Ja med en palliot i båten blir man aldrig sysslolös!

2009-06-12 @ 13:32:11
Postat av: Erik

Jag hoppas kunna komma ner snart men vad vet jag? Förmodligen ingenting och det känner jag mig nöjd med. Kanske ska sikta på första helgen i Juli och plocka lite gös och abborrar i Törn

2009-06-12 @ 16:37:44
Postat av: Cornel

Trevlig läsning och fina bilder på Gösen.

Palle som tipsade om sidan. hoppas på lite fler inlägg med fina bilder medans man själv är strandsatt. SkitFiske på er!

2009-07-12 @ 22:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0