Grym höstdag på Glan 2/10

Jag och Johan möttes upp kvällen innan för lite Innebandy och efter det lite tekken och tiger woods på PS2. Detta i sin tur ledde till att vi inte blev så tidiga på sjön som vi brukar men dt verkade inte spela någon roll. Vi var på sjön ungefär kvart i 11 och vi möttes av strålande sol, 3-5m/s och 7-9 grader varmt. Normalt sett brukar inte fisket vara så bra när det är strålande sol men de 13,5 graderna i vattnet och 3-5m/s i vind talade ändå för att fisket kunde bli bra. Fisket var dock trögt till en början men efter ca 1,5 timmars fiske small det på rejält och det för min del. Fisken kämpade på relativt bra och efter ca 15min hade vi fått in fisken i båten och vägt den. Det hela resulterade i ett nytt PB för min del på 7,0kg och 103cm.



Efter detta gick det relativt trögt igen så vi beslöt oss för att ladda batterierna och stannad till för lunch. Som vanligt var det glansallad på meny och sedan en kopp kaffe med kexchoklad. Med mätta magar begav vi oss ut på det djupa vattnet igen för att jaga fler och större gäddor. Johan fick sin första för dagen runt halv 4, det var dock en mindre gädda på 2,5kg. Kort därefter får jag ett bra hugg igen och landar en gädda på 5,9kg och 94cm.



När jag fått denna gädda började jag kaxa mig lite mot Johan och påpeka att han bara fått en liten gädda. Detta skulle jag dock få äta upp ganska omgående. För runt halv 5 så smackar det på ordentligt på Johans grejer. Han är lite osäker på storleken på fisken men kämpar gör den och tung är den. Väl framme vid båten ser vid att det är en riktigt fin gädda och med ett monsteröst huvud. Den kör några turer till med Johan innan den ger upp och vi kan landa gäddan. Efter vägning, mätning och foto får den 8,8kg tunga och 114cm långa gäddan gå tillbaka.



Nu var Johan på gång och han drar ytterligare två gäddor (3,2kg och 4,7kg) på ganska kort tid. Snart var det dags för hemfärd men Johan hade inte riktigt nöjt sig med dagens fångst. Han vill drilla en gädda till och det får han också göra. Det visade sig bli en fin gädda på 6,1kg och 95cm.



Efter detta var vi dock nöjda båda två även om jag kanske ville fått en eller två gäddor till. Vi skrapade ihop hela 38,2kg fördelat på 7 gäddor. Nu vill man ju inte göra annat än att fiska men så mkt fiske tror jag tvyärr inte det blir för Johan beger sig till Spanien på måndag och firar där sin födelsedag för han fyller nämligen 30år.


God Afton!
//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0