Andra över metern på en vecka för TPH

I lördags var det jag och Pelle som skulle försöka följa upp förra helgens fina resultat med ännu en stor gädda från isen. Vi möttes upp vi klockan 06:45 och tempen låg på närmare -20 så det bet i ordentligt i kinderna. Dock var ju solen på väg upp och vi kände att det här kommer bli en kanondag att köra isemete och grilla korv. Vi testade i samma område som sist med förhoppning att det skulle stå kvar där. Det började med ett hugg bara några minuter efter att mörten hade singlatr ner i hålet. Det var på Pelles spö det hände men tyvärr gick den loss ganska tidigt. Förväntningarna ökade rejält och vi bara inväntade nästa hugg. Men timmarna gick och kakor och korv åts i mängder men några gäddor syntes inte till. Pelles chef Lennart tittade till oss ett par timmar och drog också ett par abborrar med pimpelspöt. Han verkade bringa tur med sig för efter ett tag högg det en gädda på ca3kg på Pelles spö och nu var vi lite gladare igen. Strax därefter började vippan på mitt spö röra sig upp och ner och sen bokstavligen flög den iväg. Mothugg sattes in (ett dåligt sådant) och det var på fisk på kroken. Först kändes det som en stor abborre eller en liten gädda. Men efter ett tag gjorde den ett par rusningar och vi hoppades på lite bättre fisk. Upp ur hålet kom en gädda på 5,9kg och 100cm.



Strax efter detta hugg kom ytterligare ett på mitt spö men det blev en mindre gädda på ca2kg
Nu laddas det för min egen del till näst helg men Pelle och Johan ska nog testa lyckan redan på tisdag.
Skitfiske på er grabbhalvor!

God Middag!
//Erik


Kommentarer
Postat av: Antevanten

Kul att det funkade bra för er + kul med en blogg med inspirerande inlägg (så pass inspirerande att jag känner mig hugad att starta en egen blogg).



Gick åt pipsvängen för oss på vårt "Hemligvattna" som normalt levererar mellan 18-30 gädddor per angeltur!! Misstänkt syrebrist! Tänker kolla mörtstugan till helgen och även prova lite angel i området däromkring. Skitfiske på er!

Team Kolmårdstroll



PS: Antevanten = potentiell mörtleverantör i Åby:DS

2010-03-09 @ 20:21:08
URL: http://kolmardstroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0