Ismete igen 9 Mars å en till över 100

Med vetskapen om dom kalla nätterna som grund beslutade Johan och jag oss för att vi skulle starta vid 08:30.
Ca 8:15 hämtade Johan mig hemma (jag vara bara lite sen). Vi begav oss till ica maxi då johan hade glömt å köpa korv plus att vi behövde lite ved . Redan här kommer jag på första saken som jag glömt: plånboken! Nästa sak jag glömt var senapen, så det fick Johan betala (lite roligt, han som hatar senap). Snabbt där ifrån vidare mot sjön. Borrade lite snabbt upp dom hål vi behövde å satte oss förväntansfulla å drack kaffe vid brasan. Efter en stund av kaffe å fiskesnack fick vi finbesök på isen.

(Å när jag säger fint så menar jag mest Linus till vänster)
Patrik hade tagit sitt förnuft tillfånga å tagit med sig sin son Linus för å hälsa på oss.
Å Precis som alla andra gånger när vi får besök  blir gäddorna på hugghumör.
Först fick Johan känna en liten gäddas motstånd i spöt å efter det så var det min tur! Även det var en liten gädda. Vi som hade lovat min chef Lennart en gädda mellan 2-3 kg men dom här var bara på ca 1,5-2 kg så dom fick simma hem. Sedan rusade tiden iväg. Timme efter timme gick. Vi fikade, grillade korv och rensade hålen från is .(Ja jag fick äta av Johans korv för det var sak nummer tre som jag hade glömt hemma)
Men sedan vid ca 15:40 kom ett tveksamt hugg på en av mina vippor. Mitt mothugg var lika tveksamt så det blev sumpad fisk. Snabb som tusan var jag med å fira ner en ny mört å det tog inte mer än ca 5 minuter innan det small på igen i samma hål. Denna gång var det inga tveksamheter, det bara sprutade ut lina när jag kom fram till spöt. Ett rejält mothugg sattes in denna gång och jag kände snabbt att det var lite bättre . Många långa rusningar blev det innan vi till slut kunde lirka upp gäddan ur hålet. En riktigt fet gädda på 103 cm och 7,86 kg blev det.
Andra gäddan för året som blir registrerad till meterligan!
Vi fiskade lite till men solen gick och det blev inga fler hugg denna dag.

Tack Patrik och Linus för det trevliga besöket å all hjälp med å rensa hålen

Fler Bilder från dagen kan du se på http://teampikehunt.blogg.se/bilder/

Fish on//Pelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0