Sista ismetet för säsongen!

I lördags var det dags för det sista ismetet för säsongen och då slöt hela Team PikeHunt upp på sjön!


Jag och Pelle kom överens om att ses klockan 05:00 men ändrade oss till 09:00 i sista stund och det gjorde ju inte ont att få sova 4 timmar till. Johan dök nån timme senare då han tydligen var ännu tröttare än oss.  Väl framme vid sjön bestämde vi oss för att testa en ny position då den gamla inte gett så mkt de senaste gångerna. Vi började med en missad gädda ganska tidigt och förhoppningarna steg snabbt. Efter vi lodat ett av Johans hål kom vi fram till att han fiskade för högt då det befann sig mer fisk en bit ner. Han släppte ner ett par meter och då tog det inte mer än 10 sekunder sen satt det en gädda på runt 2kg. Efter denna händelse lodades alla hål grundligt och betesfiskar flyttades upp och ner i förhoppning om liknande resultat. Tyvärr gick vi bet då inte alla gäddor verkade lika huggvilliga. Johan begav sig hemmåt vid 3-tiden då han tröttnade på det enligt han sjukt dåliga fisket. Jag och Pelle kämpade dock på som vanligt i tron om att vi skulle få det efterlängtade 4-hugget. Och mkt riktigt blev det också så. Vippan på mitt spö löste av hastigt och vi skyndade oss till hålet. Gäddan drog iväg bra med lina och jag satte in mothugget. Tyvärr blev det lite halvdåligt men gäddan verkade ändå fastna. En rolig fight med en kämparglad gädda tog slut efter ca10min och efter vägning och mätning kunde vi konstatera att det var ett nytt årsbästa för mig med 105cm och 7,56kg.


Efter vägning, mätning och foto så fick hon sedan åter sin frihet.


Efter detta kämpade vi på ytterligare 1 timme utan resultat. Vi kan konstatera att det varit en lång och kämpig vinter men det har trots allt blivit 4 gäddor över 100cm vilket få ses som ett godkänt resultat. Nu tar vi sats mot vårfisket och nya 100-klubbare!

God Afton!
//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0