Bonusfisk vid gäddmete!

Jag och Johan hade inte fiskat på ett par veckor och tyckte det var dags för en tur på vår sjö. Vi värmde upp under fredagen med öl, pizza, snacks, en massa skitsnack och så några avsnitt av vänner framåt småtimmarna. Det blev således ingen tidig dag på sjön utan vi var på plats runt halv 12. Upp med spöna på rätt plats och sen var det bara att invänta hugg. Det dröjde inte jätte länge förrän min vippa löste ut och det blev ett snabbt och stadigt mothugg och fisk på kroken. Det visade sig vara en fisk runt 2 kg och det blev då inga foton utan den fick snabbare än kvickt simma ner i mörkret igen. I ett av hålen hade mörten stökat runt hela dagen och efter att jag mixtrat lite med djupet ett par gånger så högg det till slut. Lite bättre fisk men ingen jätte kändes det som och så var också fallet. Den mätte 82cm men vikten kunde inte fastställas då vågen var kvarglömd hemma och det skulle jag senare under dagen få ångra än mer. Fin kondition på gäddan och förmodligen 4-5kg



Dagens sista hugg skulle också bli det bästa! Det var återigen på mitt spö och till en början kändes fisken inte märkvärdig men det var innan vi hade fastställt arten. En kort drillning blev och när vi fisk se fisken utbrast vi: Men det är ju en gös! och det är ingen dålig gös heller. Upp med den över ytan efter ett säkert gälgrep av Johan. Nu befann sig som sagt vågen hemma så måttbandet var det enda vi kunde använda för att fastställa storleken på fisken. Gösen mätte 87cm och var väldigt fin med sina stora fenor. Vikten tippas vara 5,5-6kg och det är ju verkligen en fin bonufisk!



Enormt roligt med första ismetegösen för Team PikeHunt även om vi nu siktar på gäddorna i vinter!
Detta taggar oss nu för ytterligare fiske i vinter och till helgen blir det två turer för mig och en för Pelle.
Jag får tacka Johan för en väldigt trevlig dag på sjön och att han lät mig ta alla fiskar denna gången.

Fler rapporter kommer efter helgen!

God Afton!
//Erik

Kommentarer
Postat av: Marcus

Grymt fiskat grattis. Ny blog domän också hs Macke

2011-03-13 @ 18:47:39
URL: http://teamdreamfishing.wordpress.com
Postat av: Erik

Tackar! Fler rapporter och stora gösar och gäddor kommer förhoppningsvis efter helgen.

2011-03-24 @ 13:42:54
Postat av: Marcus

Slänger upp er länk på nya bloggen.. tänkte ok ni ville ändra min länk på er sida mvh Marcus dreamfishing

2011-03-24 @ 19:43:00
URL: http://teamdreamfishing.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0