Lite bloggande i efterhand!

Vi har tyvärr missat att blogga om en fisketur då hela TPH var ute på isen och kämpade för att lura nya storgäddor! Dagen började bra med ett hugg relativt tidigt för mig och det kändes som en bra fisk men tyvärr gick den loss efter ca 15 sekunder och jag hade återigen missat en gädda! Jag har blandat och gett väldigt mkt denna vinter men har tappat ett par gäddor av bättre storlek p.g.a. att jag var otålig pch gjort dåliga mothugg och kanske också haft en smula otur. Vi får dock ett hugg ganska snabbt efter och det är på Johans spö alldeles jämte mitt. Han gör mothugg när gäddan går andra gången och det är fast fisk på kroken. Ingen stor hävdar Johan men han ändrar sig efter ett tag då den gör några fina rusningar. Den kanske kan vara en meter ändå funderar vi och mycket riktigt var den exakt 100cm lång och vägde dryga 6kg!


Detta var Johans första fisk från isen i år och då var den ju helt ok måste man säga. Nu hade Johan fått upp ångan och får ytterligare ett hugg och samma vissa denna gången, han väntar till fisken går andra gången och sätter in ett bra mothugg och det är fast fisk på kroken. Tyvärr går även denna fisk loss efter ca 15 sekunder och vi funderar över vad vi gör för fel och kommer väl till slut fram till att vi bara har otur! Timmarna går och fällen lyser med sin frånvaro. Pelle har en mört som håller igång som en galning och vi misstänker att nått är i görningen men inget händer, djupet justeras men inget händer. Denna mört håller igång fram till mörkrets inbrott utan att det blir något mer fäll. Resultatet för dagen blev i alla fall 100cm gädda och en trevlig dag på isen!

God Afton!
//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0