2 större gäddor för Pelle!

Nu har det inte bloggats på ett tag men det har däremot fiskats lite. Vi har varit ute en del senaste tiden och det har tagits lite fina gäddor också. Vi hade en tur där jag och Pelle drog ut på sjön efter jobbet med en påse cheese och 2 jerkpåkar. Jag säger direkt vid första stoppet att det här blir din dag Pelle! Och det dröjer ca 30 sekunder sen står han där med böjt spö. En utlekt hona på 110cm och 7,8kg känns som en ok start på dagen.


Vi tog ett par mindre gäddor innan det högg på lite bättre mina grejer. Det resulterade i en helt ok gädda på 93cm och 5,1kg!


Jag har inte riktigt haft flytet i år utan bara tagit fisk på 5-6kg på öppet vatten. Annat har det varit för Pelle som turen efter denna tog en riktigt fin gädda till. Vi detta tillfälle var vår gode vän Svensson med i båten och även nu rivstartar Pelle och får en tidig gädda. 112cm och 8,8kg är ju inte det sämsta så här på efterleksfisket.


Tyvärr blev det inte så mkt mer denna dag utan bara några tappade gäddor. Mer rapporter kommer så snart vi fått in bilderna. Det finns nämligen ytterligare 100-klubbare att redovisa men då måste jag bara jaga rätt på bilderna som sagt. Väl mött!


God Middag!
//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0